top of page
zenmiskas

Šešiolikta diena Musangsa vienuolyne

Trumpiausio susirinkimo rekordas. Nuolatinis vienuolių darbas ir akmenukų spardymo mokymas.

Vakar buvo greičiausias mano gyvenime susirinkimas. O turėjęs aš jų šimtus. Susirinkimai po pusryčių šventykloje būna kasdien. Labai trumpi, na bet šis... Pamatysit video. O darbų tikrai daug būna. Jauni vienuoliai ir heandžos bei haengvon (kandidatai į vienuolis ir tiesiog savanoriai atvykstantys metams ar pusmečiui) dirba nesustodami. Nesustodamas dirba ir ipsungas – jau minėtas lenkas vyriausiasis vienuolis, kuris, kaip ką tik sužinojau, paskirtas dėl savo nuostabaus ir paprasto būdo ir vice abatu. Ir vis tik darbai yra dvejopas dalykas. Konfucionistinėje tradicijoje tai kaip ir aukščiausia vertybė – aišku kažkam tai buvo naudinga. Ir dabar Hong Kongo vienuolyno abatė jau bando keisti tradicijas, nors mūsų brangiai Myong Hae Sunim teko visi sunkumai. Praktikuoti net nebelieka noro. Taip kad jei kas galvojat, kad vienuoliai čia gyvena tokį atsipūtusių praktikuotojų gyvenimą – tai tikrai ne taip. Atvirai pasakius neaišku, kas sunkiau – žiemos ir vasaros atsiskyrimai, kur sėdima po 8-10 valandų ar tokios va atostogos, kur sėdi nedaug, bet užtai dirbi bele kiek. Šiandien po susirinkimo gal valandą plepėjom su Zen Meistrais. Apie viską – perdėtą paniką dėl globalinio atšilimo – vietoj to, kad tiesiog mažiau vartot, nebuvimą balanso visur – aplinkosaugoje, mašinų biznyje, kur jau vis dažniau pasigirsta, kad nėra jau taip gerai ta elektra. Daug apie ką – ir filosofavimą. Ir, beje, nesu girdėjęs jokio tokio pobūdžio disputo per visas dvi savaites. Kai antrą dieną aštuoniasdešimtmečio Zen Meistro vienuolio Dae Kwang Sunim paklausiau apie Šeštąjį Patriarchą – gyvenusį pirmam amžiuje ir keistą to meto budizmą (Šeštasis Patriarchas turėjo slapstytis, nes kolegos budistai už revoliucinį jo požiūrį jį persekiojo ir norėjo padėt į vietą) – jis tik atsiduso ir kantriai paaiškino situaciją. Tuome mūsų filosofiniai pokalbiai ir pasibaigė. Dabar man didžiausias jo mokymas stebėti, kaip jis koja nužerinėja akmenukus nuo lauko plytelių. Jo visa kalba – tik tai, kas priešais ar šiaip kas ką pasako. Arba, kad žiūrėjo dokumentiką apie Trockį, arba kaip reiks pasiskeisti auto teises, nes neturi gyvenamosios vietos – važinėja po Zen Centrus pasaulyje, daugiausia JAV ir ten gyvena. Daiktai išmėtyti visame pasaulyje. Kalbai pasisiukus, kad mobiliakai geriau, nei fotikai, prisiminė, kad foto aparatas Singapūre jau nežinia kiek metų. Ir to užtenka – vien žiūrėt, kaip jis dar karts nuo karto daro nusilenkimus, kaip tiesiai vaikšto, kaip aštriai juokauja – didis mokymas. Jokio aiškinimo, kaip ir kiek sėdėt, greičiau atvirkščiai – kažkada man burbtelėjo rodyfamas į smilkinį – „all sitting is in your head“ – „visas sėdėjimas (meditacija) yra tavo galvoje. Tai va – tik tiek. Just keep don‘t know and go straight Tik laikyk „nežinau“ protą ir eik pirmyn.

Nuotraukose. Zen Meistras Dae Kwang Sunim. Kandidatas į vienuolius dega žvakes prie Patriarcho Seung Sahno altoriaus. Gineso vertas susirinkimo video. Vyriausias vienuolis ir vice abatas su savo darbo įtankiu.





Comentarios


bottom of page